2010 Rugsëjo 6 diena
Pagrindinis
|
Kontaktai
|
Svetainės medis
|
Spausdinti
|
Prisijungti
Atkurk Sąjūdžio istoriją!
Naujienos
Aktualijos
Įvykiai
Pareiškimai
Autoriai
Vytautas Daujotis
Bronislovas Genzelis
Alvydas Medalinskas
Romualdas Ozolas
Vytautas Radžvilas
Zigmas Vaišvila
Antanas Buračas
Dokumentai
Apie mus
Galerijos
Sąjūdžio žinios
Leidiniai
Nuorodos
Atkurk Sąjūdžio istoriją
Kalendorius
2008
2009
2010
Sausis
Vasaris
Kovas
Balandis
Gegužė
Birželis
Liepa
Rugpjūtis
Rugsėjis
Spalis
Lapkritis
Gruodis
P
A
T
K
P
Š
S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ieškoti
Naujienlaiškis
Naujienlaiškis
Savaitės klausimas
Sąjūdžio namuose turėtų
(0)
Veikti Sąjūdžio muziejus
Veikti Lietuvos Sąjūdžio muziejus (Lietuvos valstybės muziejaus filialas)
Veiklą tęsti Lietuvos Sąjūdis, vadovaujamas R.Kupčinsko
Veikti ir atvira skaitykla studentams ir mokslininkams, siekiantiems susipažinti su Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio dokumentais
Kita
Apklausų archyvas
Autoriai
>
Vytautas Radžvilas
Vytautas Radžvilas
V.Radžvilas. Apyaušrio dalia ar patekanti putinizmo saulė? Prisikėlusios praeities šmėklos (5 dalis)
Viso komentarø: 21
Astriai
2009-05-11 18:19
kritikavau ankstesnes autoriaus rasinio dalis. Beje tik sioje V dalyje paaiskinama, kodel parasytos ankstesniosios. Siuo atveju ir man tenka sutikti, kad nederamai elgesi "sielu inzinieriai", skirstydami kandidatus i turincius vilciu ir beviltiskus. Vis delto ne Dalia Grybauskaite kalta del tokiu rinkimines kampanijos komentatoriu, panasiai kaip ir ne Kauno ar Vilniaus krepsinio komandos atsako uz riauses tarp sirgaliu. Patarciau filosofui kita karta per daug nesikarsciuoti del kai kuriu psichiatru elgesio ir nepasiduoti pernelyg stiprioms emocijoms. Nes tokie rasiniai tikrai netaiko zmoniu, bet tik dar labiau priesina rinkejus. Galbut po 4 rasinio daliu pasirodymo bernardinuose rinkeju pasyvumas tik dar labiau padides, nes buvo sukelta nepagristu abejoniu Grybauskaite. Ir tikrai neverta manyti, kad jos rinkejai, nors ju ir dauguma, yra avinu banda, kuri nuolankiai paklusta psichiatru isvadoms. Si karta apsidziaugiau, atsiradus V dalies paaiskinimams. Man buvo svarbu suprasti autoriaus motyvus. Dar pridursiu, kad is sovietinio mastymo isaugimui reikia laiko ir kantrybes. Joks piktinimasis nepagreitins proceso. Kalbeti reikia, zinoma, tik svarbu pasirinkti tinkamus budus.
Dėdė Rasai
2009-05-10 13:23
Čia ir slypi dar vienas mūsų rinkimų sistemos paradoksas - peržengus 50% dalyvavusiųjų slenkstį, nebėra "trečdalio nuo visų rinkėjų" saugiklio. Pilietiškesni ir aktyvesni rinkėjai išsirenka mažiau palaikomą prezidentą. Teoriškai pirmame ture galima laimėti su ketvirtadaliu + 1 balsu nuo visų rinkėjų. Klubas turėtų reaguoti ir į šią rinkimų sistemos ypatybę. Beje, tikimybė, kad pirmame ture dalyvaus mažiau kaip pusė rinkėjų, anaiptol neatmestina. 2008 m. Seimo rinkimų pirmą dieną ( su referendumu dėl Ignalinos ) balsavo 48,59%, o 2004 m. prezidento rinkimų pirmame ture - 48,40% rinkėjų.
Rasa
2009-05-10 12:36
Dėl rinkimų matematikos klausimų nekyla. O tikimybė, kad ateis mažiau nei 50%- labai maža. Nuomonės neišreiškimas nieko nesako, o biuletenių gadinimas parodytų aiškią poziciją. Bet nesu kategoriška tuo klausimu ir laukiu Klubo nuomonės.
Dėdė
2009-05-10 10:57
Verta dėmesio įstatymo 74 straipsnio 6 dalis. Aiškėja, kad mažas ( mažesnis kaip 50% ) dalyvavusių rinkėjų aktyvumas apsunkina kurio nors kandidato pergalę pirmame ture. Tada pergalei būtina gauti jau nemažiau kaip 33,34% visų "sąrašinių" rinkėjų balsų. Tokio paties visų "sąrašinių" rinkėjų palaikymo reikia ir rinkėjų dalyvavimui pasiekus 66,67%. Esant dar didesniam aktyvumui, didėja ir pergalei 1 ture pasiekti būtina palaikymo kvota. Tuo tarpu balsavimo aktyvumo zonoje nuo 50% iki 66,6% lengviausia laimėti 1 ture - tam gali užtekti 25,01 - 33,33% balsų nuo visų "sąrašinių" rinkėjų.
Dėdė Vidai
2009-05-10 10:45
Prezidento rinkimuose, kai juose dalyvauja daugiau kaip 2 kandidatai, nėra jokio būtino rinkėjų dalyvavimo kvorumo nei pirmame, nei tuo labiau antrame balsavimo ture. Tam tikras skirtumas tarp boikoto ir biuletenių gadinimo yra - prezidento rinkimų įstatymo 74 straipsnio 3 dalyje aiškiai rašoma, kad dalyvavusių rinkėjų skaičius apima tiek galiojančius, tiek negaliojančius biuletenius.
Jonas
2009-05-09 18:03
Būtų labai malonu išgirsti kokį kandidatą remia klubas ir kodėl? O tai kritikuoti kiekvienas sugeba, bet patarti negali, nes patys nebesusigaudo. Labai gaila kad profesoriaus rašliavos nėra niekus plačiai skaitomos, nes jos nėra įdomios bei aktualios. Kokie tai postsovietiniai svaičiojimai. Jeigu profesorius sugebėtų paveikti studentus vieningai ir gausiai dalyvauti visuose rinkimuose tai ir situacija šalyje būtų kitokia. O dabar mūsų jaunimas -tuščia vieta. Ir dėl to didelė kaltė tenka tokiems profesoriams kaip Radžvilas.
Primenu
2009-05-08 21:55
Manau, kad Sąjūdžio klubas turėdamas šviežiausią informaciją apie kandidatų pateiktus duomenis ir jų dalyvavimą susitikimuose su klubo nariais gali priimti sprendimą kaip elgtis.
Vida
2009-05-08 21:41
pritariu daugumos nuomonei- pats laikas spręsti klausimą- gadint biuletenį ar boikotuot rinkimus? Prašome Klubo patarimo.
> Primenu
2009-05-08 21:28
Kaip pasielgti? Eiti ir gadinti biuleteni ar boikotuoti?
Primenu
2009-05-07 15:51
pritariu kd pastabai. Atsiprašau. Tačiau, jei trečdalis visų rinkėjų yra 893333,tai nuo maksimalaus negaliojančių rinkimų aktyvumo t.y. pusės rinkėjų 1340000(pritrūko vieno balso) laimėjęs kandidatas turi surinkti apie 66,6 proc. O, jei aktyvumas siektų tik 40 proc., tai laimėtojas turėtų būti gavęs apie 83,3 proc. rinkėjų balsų. Manau, kad aiškėja kas kam naudinga.
1
2
3
Parašyti savo komentarą
Vardas
El. Paštas
Komentaras:
Atgimimo banga
Algirdas Kaušpėdas. Apie Kovo 11-ąją.
Kadras
Užuojauta LENKIJAI. Prakeikta Katynė.
Vaizdo archyvas
Turime kuo didžiuotis. Lithuania - The Other Dream Team
Visos teises saugomos 2008
e-sprendimas :
Lithill